duminică, 15 martie 2015

Religia in scoli

Da, iti arat cine e Mahomed, Buddha, Moise, Zarathustra. Iti arat toate religiile, faci religie ca o istorie a religiilor. Asa inteleg eu sa fie religia in scoli, ca altfel e o forma de indoctrinare. Asa, tot respectul, iti arat toate felurile de religie de pe lumea asta, sa vezi cate feluri de aberatii religioase sunt pe lumea asta. Omul, unii oameni, au nevoie de o credinta, un reper anume. E o forta psihologica religia, iti da incredere, sunt oameni care au facut chestii extraordinare crezand in Dumnezeu, in dumnezeul lor. Exista oameni cu har care prin puterea mintii au facut chestii paranormale. Te duci la un calugar si-ti spune ce ai mancat in ziua aia. Un amic are un prieten care e maestru in homeopatie si asta are un cabinet de terapii si la un moment dat in cabinet avea pe cineva in consultatie si vine o tipa in anticamera cu ifose, ca voia sa fie ea consultata prima, si asta isi vede de consultatia clientului dar auzea si ce sa intampla in anticamera, si dupa ce termina, intra asta, si el era deja enervat pe tipa, se uita la ea cu niste ochi patrunzatori, o scaneaza si ii spune: tu ai cutare, cutare, cutare, tre sa tii dieta cutare, cutare, bea ceaiul asta si asta, ca sa scape de ea. Si aia a ramas panca, si la final asta ii spune: si vezi ca pixul cu pasta rosie din geanta nu mai functioneaza, nu mai are pasta. Aia a verificat iti dai seama. Exista oameni de genul asta, asta e genul care a vindecat cancere pe banda, e un tip foarte destept. Revenind la partea cu religia, sunt oameni alesi pe lumea asta, oameni cu un anume tip de puritate sufleteasca, mentala, Puric in sine nu e aberant, el are un proiect anume, face parte din noul legionarism, dar el nu ar recunoaste asta niciodata. Legionarismul a fost bun la origine, legionarismul a fost legat de religie si a fost un fel de revivre al nationalismul romanesc, nu e nimic rau sa fii mandru ca faci parte dintr-o natie si ca promovezi valori crestine ca onoarea, cinstea, munca. Crestinismul asta ar putea fi o ordine subsidiara autoimpusa. Dar crestinismul a devenit o forma de represiune mentala, de bocanc pus pe creier, statul functioneaza in pararel cu religia si religia e piticul pios al statului, cum e si in Rusia. La catolici si la protestanti religia s-a transformat, protestantii au zis: nu cautam sa fim umili si sa traim cu putin, daca noi suntem fericiti ca am prosperat si dumnezeu se bucura. De aici s-a dezvoltat protestantismul, uita-te la statele potestante: Anglia, Franta, Finlanda, Danemarca. Au trecut de la religia ca dogma ca si bocanc pe creier, la nu fii sarac cu duhul si sarac la punga, fii bogat si adu slava lui Dumnezeu. Si America e tara protestanta. La noi religia fiind interzisa, fiind trecuta pe planul 3-4 in comunism, dupa revolutie preotii au incercat sa-si ia revansa. De ce sunt mai multe biserici decat spitale? Eu daca vreau sa ma rog, pot sa ma rog si in bucatarie, biserica e in sufletul omului. Ortodox inseama calea dreapta in greceste, credinta dreapta. Eu am citit niste chestii de Dan Puric, am vazut niste documentare si mi-a placut ce am auzit, dar pe de alta parte m-am revoltat ca tipul e ultaortodox. Eu ma vad foarte greu folosind un iPhone si vorbind despre Sf Gavril. Nu merge una cu alta. Calea e calea pasilor marunti, calea stiintei. Prin stiinta nu ajungi la Dumnezeu, dar ajungi la o intelegere comuna. Cel mai misto a zis Abraham Lincoln despre religie: "Eu cand fac bine ma simt bine, eu cand fac rau ma simt rau". E cel mai simplu. Cand faci rau nu-ti mai vine sa faci rau ca te simti si tu rau apoi. Problema e ca sunt oameni care fac rau si nu se simt rau. Eu vad in jurul meu oameni care imi fac rau, si nu pricep de ce imi fac rau si eu nu pot sa le fac rau. Esti bombardat zilnic cu chestii rele, de la televizor, din media, din jur.  Munca asta cu tine e zilnica, sa te cureti. Rezisti cat rezisti, si daca nu rezisti, sunt oameni care interiorizeaza si se trezesc ca au cancer la plamani si n-au fumat, sau au ciroza si n-au baut un paharel cu vin in viata lor. Gandurile negre se aduna in corp si daca nu stii cum sa le cureti zilnic, daca nu ai un antivirus, atunci le strangi in tine. Bolile in afara de raceala sunt in general mentale, mental inseamna si ca tu ca porcul mananci slanina 15 ani la rand. E foarte greu sa nu-ti pervertesti fiinta, trebuie sa muncesti pentru chestia asta, e o munca pe care o faci zilnic cu tine, nu-ti dai voie sa urasti pe cineva,  nu-ti dai voie sa porti pica cuiva, iar daca o faci, uiti repede.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu