vineri, 19 septembrie 2014

Nu poti aduce clienti cu mitraliera

Cineva isi ia om de marketing cand are o problema cu vanzarile.  Imi iau avocat daca divortez, nu–l iau ca sa-l tin acolo.

Pai daca nu vinzi, ce poti face? Nu poti aduce clienti cu mitraliera. Trebuie sa stii cum sa iti vinzi ideile. Desi nici marketingul sau publicitatea nu sunt stiinte exacte, incerci o abordare care sa fie cat mai apropiata de ceva care sa aduca vanzari. Si vizibilitate. Intai vizibilitate, apoi vanzari. Pe rand. Asta e ordinea. Pana nu zici lume lume, nu ai vanzari.

Public awareness in romaneste inseamna vizibilitate. Public awareness se obtine si cu bani si cumva (dar putin) fara. Oamenii sunt atrasi prin awareness si apoi fidelizati. Public awareness se poate face si pe sistem atl, si pe sistem btl. Dar daca vrei sa faci cat mai eficient si cu cat mai putini bani, faci pe sistem btl, pentru ca un spot tv costa foarte mult. Daca stii cui te adresezi, daca stii segmentul, stii cum te adresezi si limba pe care o folosesti. In marketing iti trebuie toate informatiile de care poti face rost.

Marketing nu e ceva exact, nu e 1 cu 2 fac 3. Nu poti cuantifica exact rezultatele in adv sau in marketing. Dar te poti ridica. Ideea e sa nu te astepti la miracole.

Vrei sa faci reclama la ceva bun? Dai ceva bun, ok. Dai ceva bun, dar mai poti da ceva si in plus: valoare. Un exemplu: Cosmote. Incearca sa se vare in sufletul romanului, sa-l motiveze. Cosmote au avut o reclama super, aia cu veteranul, mi-a placut mult. Vezi tu, nu apeleaza la gandire, se duc la sentiment. Partea creativa dintr-o reclama e translatia de la obiectul real al reclamei catre altceva, atragi atentia asupra produsului intr-un mod inteligent si inedit. De ce face Coca Cola reclama la oameni fericiti si nu spune doar " Beti Coca Cola, e cea mai buna bautura racoritoare" , ha?