sâmbătă, 30 august 2014

A vinde ceva inseamna a comunica ceva

Mircea Badea o sa pice ff prost. Desi el initial nu a fost un om prost sau rau dar acum e un cacanar jegos. El nu era om rau la un moment dat, dar a trebuit sa se afilieze politic si e de cacat faza asta. Eu chiar am devenit antipatica pentru ca am tinut mai demult partea lui Badea. Si acum mi se pare un jeg, nu ma mai uit la el, m-am uitat mai demult la el. E inteligent, dar nu-i bai ca si jegurile pot sa fie inteligente. Si Hitler a fost inteligent.

Cand pui clientul deasupra tuturor, asta e marketing adevarat. Si asta e viitorul marketingului. E un eco-marketing. Daca doar vrei sa vinzi, e cacat, asta au facut-o si altii inainte.

Omul ia ceva de la o agentie de publicitate, ia inteligenta, ia imaginatie, si creativitate. Si pentru chestia asta el da niste bani.

A vinde ceva inseamna a comunica ceva. Afacerile sunt bazate pe fapte, insa de multe ori cuvintele fac diferenta.

sâmbătă, 23 august 2014

Un fel de bravada

Era un banc mai demult. O tipa era cu unul la un moment dat si nu stiu cum tipul afla ca ea a fost cu altii inainte. Si zice tipa ceva de genu, iti place cum gatesc, iti place cum te fut? El zice, da. Pai si, zice tipa, asta crezi ca am invatat la seral?

Eu nu sunt o tipa foarte vesela, sunt optimista. Inainte de blogul asta am mai avut un blog, cu care am facut multe valuri. Daca dadeam blogul ala unor feministe, ar fi zis ce pizda e gagica asta. Feministele pe care le-as fi avut ca target, s-ar fi bucurat ca fac chestia asta, desi totusi era un pic cam tiganeala. Am facut multe valuri cu postarile mele, a fost un fel de bravada, si mi-a placut, dar n-am avut o miza, trebuia sa am o structura, sa ma duc undeva anume, pe cand eu postam ca babele la gard, pai ce s-a mai intamplat, pai aia si aia. Poate daca aveam coerenta unei feministe care in parcursul ei este fututa de niste lucruri si trece peste ele, atunci da, aveam o miza, si oamenii ar fi zis, da, uite o tipa care se zbate sa fie femeie, se fute cu cine vrea, isi ia tepe si trece peste ele. Dar asa, un blog cu chestii din astea, cu uite ce mi s-a mai intamplat, nu avea nici o directie.

miercuri, 13 august 2014

Foarte inghesuiti

Una e munca mea care ma freaca, alta e Bucurestiul. In sine, te fute Bucurestiul fara sa stii. Bucurestiul e un oras foarte mare si cu oameni foarte inghesuiti. Si oamenii aia au si ei interesele lor, si fiecare isi urmareste interesul.

E foarte mult de lucru la o afacere cazuta. E ca si cum ar incerca cineva sa te combine pe tine cu o fosta gagica de care tu te-ai saturat si te-ai plicitisit, si mai ales, te-ai lamurit ca e proasta.

Cuvantul ieftin e tradus prin cea mai proasta calitate. Unii s-au prins si au zis cel mai mic pret din Romania, au gasit variante sa inlocuiasca cuvantul ieftin. Daca spui ieftin, esti mancat.

Creativitatea are chestiile ei, nu o programezi, nu e ceva pe care sa o comanzi. Cand e vorba de concepte nu se poate acum. Daca e vorba de taiat ceapa si pus masline in vodca, acum acum se poate.

E bine sa faci perfect ceea ce stii deja sa faci. Asta e profesionalismul, altfel esti doar un aventurier.

vineri, 8 august 2014

Dijaba

A scazut calitatea intelectuala a populatiei si apar reclame pentru idioti, nu pentru oameni destepti. Eu daca fac o reclama la bere, fac o reclama subtila, frumoasa, putin poetica, in genul cum am facut pentru o cofetarie din targu jiu, sufletul dulce al graului. Si ala zice, neah, ca si ala care produce berea aia, nu are cultura. El are cultura sa produca berea aia, ulei, oale, pantofi. Dar el nu a citit, si daca ii dau o chestie subtila, zice eu n-o pricep, si atunci chestia aia pica din start. Lumea a evoluat in sens negativ, eu sunt printre ultimii creca din generatia mea care a trait in comunism si care au mai citit cate ceva, desi nici eu n-am mai citit nimic in ultimul timp.

Prima data cand am ajuns in Targu Jiu de la Timisoara am avut o senzatie fizica ca nu am aer. Cand te intorci in provincie si crezi ca poti rupe gura targului, te inseli. Ca nu se poate rupe gura in provincie, ca nu poti rupe gura targului, acolo toti se cunosc intre ei, aranjamentele sunt facute deja.

Tot timpul au fost firme care au cazut prin marketing, si au fost firme care s-au ridicat prin marketing. Ca sa poti face reclama tre sa stii unde sta firma, pozitionare, cresteri si descresteri de flux/clienti/produse. Trebuie vazut cu ce probleme se confrunta, marfa proasta, concurenta in crestere? Nu esti profi daca sari cu o reclama si te rogi la sfinti sa prinda la public. Criza si concurenta le poti elimina, dar marfa proasta nu poti. Deci inchipuie-ti ca lucrezi cu o fabrica de pantofi care face pantofi prosti. Nu rezolvi problema daca ii vinzi si ii dai cu crema sa fie mai luciosi. Deci si acolo trebuie lucrat. Aici tine de respectul firmei, aici nu ai nici un control. Poti face reclama sa sara aia de la ogilvy in orgasm, daca produsele sunt proaste, e egal cu zero.

Nici o firma de publicitate adevarata nu lucreaza singura, are sateliti. Firma de publicitate se bazeaza foarte mult pe partea asta de luat clienti, de vrajit prin prestanta. Si vrajeala de copywriting si de imagine. O firma de publicitate ii face clientului o imagine frumoasa, o reclama frumoasa, il face sa arate bine in fata publicului.

In publicitate iti trebuie empatie fata de client, trebuie sa te pui in mintea omului aluia, iti trebuie psihologie la greu. Asta nu numai ca iti face munca mai usoara, dar mai ales reusesti sa ii faci ce vrea el, ca slogane si reclame faci gramada, dar daca nu ii plac, dijaba.