duminică, 27 aprilie 2014

Textul creeaza vizibilitatea

Textul creeaza vizibilitatea. Si o tampenie creeaza vizibilitate, nu? Darmite un text bun. Un brand prezentat aiurea e ca o vedeta porno, iti face treaba. Un text peste o vedeta porno o imbraca si o face sexi si poate ajunge departe. Deci nu subestima textul intr-o reclama. Cuvintele inseamna energie, motivatie. Cuvintele tin in viata religiile. Crestinismul e cel mai tare brand ever. E trecut din cuvinte in cuvinte din generatie in generatie.

In marketing nimic nu e logic. E totul bazat pe clienti. Clientul nu e ceva logic. Marketingul pare logic dar el trebuie sa vada la o masa fluctuanta. De asta unii dau faliment, altii nu. Si poate au aceeasi strategie de marketing. Unii se duc jos, altii nu. Nu stim de ce. Dar daca esti empatic si te gandesti la oameni si la ce pot ei sa-si doreasca, asta poate sa iti foloseasca.

Awareness se face in timp. Vine omul usor, usor. Brand awareness-ul il face clientul: ”Ioane, stiu eu un loc ”. Fiecare client e de 15 ori mai valoros decat o pagina de facebook. El da de stire. Un patron destept isi motiveaza clientii vechi sa aduca clienti noi.

E ok si sa te specializezi pe partea artistica pentru ca  talentul e ceva ce e acolo. Imaginatia e acolo.  Nu e un dat neaparat, se creeaza. Mintea face conexiuni, e flexibila, se joaca. Sunt atatea carti care iti spun cum sa iti dezvolti creativitatea . Eu cred ca cel mai bun mijloc de a dezvolta creativitatea si imaginatia e sa nu te gandesti la nimic la un moment dat si lucrurile incep sa apara singure.

E duminica, relaxeaza-te, dormi, vezi un film misto. Fragii salbatici e un film foarte misto, e pe filmehd. Europenii fac filme de arta, americanii fac de comert.

luni, 21 aprilie 2014

Me thinks

De umilit poate s-o faca numai un om superior tie, iar daca e superior, nu o face.

Un lider adevarat e ala care isi da seama ca cineva e mai bun decat el, si il angajeaza pe ala sa lucreze pentru el.

Societatea e atat de saraca incat ne prostituam mintea. De asta cumparam revista click, si cautam vedete care sunt non-valori si le disecam si le facem poze cand sunt la plaja in loc sa promovam pe un cartarescu, plesu, si promovom prosti cu botox.

Nici marketingul sau publicitatea nu sunt stiinte exacte, sunt ceva care aduc vanzari. E foarte multa concurenta in jur, oameni care fac aceeasi chestie, care ofera acelasi lucru. Ideea e cum o spui, daca o spui mai bine decat ceilalti, inseamna ca esti mai bun si faci vanzare. Oferi acelasi lucru ca si aia, chiar mai scump, dar daca ai reclama misto, omul o sa vina la tine.

In publicitate nu poti sa ai dreptate, poti sa ai fler sau poti sa nu ai fler.

vineri, 18 aprilie 2014

inainte de Paste



sâmbătă, 5 aprilie 2014

Cand esti de acord cu cineva tot timpul

E ok, accepti magarii de la sefi, de la colegi, dar nu de la oameni din jurul tau pe care alegi tu sa-i cultivi, sa le cultivi prezenta.

Atunci cand esti de acord cu cineva tot timpul, nu mai e comunicare, cand te contrazici cu cineva se poate ajunge la un adevar, atunci cand vin 2 oameni cu 2 adevaruri, se poate naste un nou adevar care e mai apropiat de adevarul obiectiv.

Singurii care nu accepta critici sunt oamenii in varsta si care au trecut prin viata si cred ca stiu totul, dar poate tu ai citit mult mai multe carti decat el, si ai simtit mult mai mult decat el, si mental esti mai batran ca el.

Astia in tg jiu n-au nici o legatura cu publicitatea. Daca vezi reclama, e bazata mai mult pe vizual, printing si video, dar partea de copywriting e atat de proasta ca nu poate sa convinga pe nimeni, e cam ce face Succesul, nu au texte, nu au mesaj, nu au slogan, nu au nimic, nu au individualitate, decat daca e o firma care lucreaza cu bosch, si vin aia cu pliante cu tot. E acum o idiotenie de reclama in tg jiu  la succes, una lunga, de te doare mintea: "colaborand cu Succes dumneavoastra veti avea si mai mult succes".

Prostii nu au imaginatie dar sunt speculativi atata tot, exploateaza ceva de moment, oportunitati, nimic mai mult.

Gustul singuratatii

Marketing nu e o profesie anume ca a vinde nu e stiinta exacta, nu poti directiona publicul sa-ti cumpere ceva, ii poti sugera, dar asta nu inseamna ca vei avea succes. Statisticile sunt ceva care au fost, nu ceva care va fi, statistica este ceva mort, e ca la bursa, nu stii sigur ca iti vor creste actiunile daca faci nu stiu ce smecherie. E posibil, dar nu stii sigur. Marketingul nu este o stiinta, are niste parametri, niste modele de functionare, are un model predictibil, dar e foarte posibil sa nu-ti iasa ce vrei, e afacere, afacerea tine de oameni, eu iti dau tie ceva, un biscuite si daca ii fac reclama buna, eu intru in constiinta ta si tu vei cumpara de la mine ca un retard ce esti. Biscutii tuc iti dau senzatia ca esti satul? Iti dau senzatia pe care vor aia sa ti-o dea. Tuc au 30 de grame si costa 3 lei, un kil de faina are 1000 gr si costa tot 3 lei. Diferenta dintre 1000 de gr de faina si 30 de grame de tuc este publicitatea. Inchipuie-ti cat de prosti pot sa fie oamenii incat sa dea pe un biscuite atatia bani, nu are cum sa-ti elimine senzatia de foame, biscutii tuc sunt mai putin decat o chifla mancata goala. Consumatorul tuc tinde catre spalare de creier de catre televizor, daca ala de la televizor iti spune ca-ti potoleste foamea, tu crezi. Astia de la tuc au gasit nisa asta cu iti potoleste foamea. Daca am face pastile cu cianura , le-am face pentru oamenii tristi, gustul singuratatii. Pentru ca tu nu vinzi produsul, vinzi un asentiment, consumatorul traieste in colectiv si are nevoie de sentimentul colectivitatii si ii da sentimentul colectivitatii chestia asta. Daca coca cola era dupa cum voiau patronii, ramanea un cacat de apa colorata dulce, intr-un stat american, dar nu a fost dupa ei, rezista datorita reclamei, produsul e chiar nociv. Mai bine ia-ti o bere si vezi filmul asta, Viy, un fantasy rusesc, e facut dupa o poveste de gogol, e poveste ruseasca facuta nuvela. E bine facut.