vineri, 8 august 2014

Dijaba

A scazut calitatea intelectuala a populatiei si apar reclame pentru idioti, nu pentru oameni destepti. Eu daca fac o reclama la bere, fac o reclama subtila, frumoasa, putin poetica, in genul cum am facut pentru o cofetarie din targu jiu, sufletul dulce al graului. Si ala zice, neah, ca si ala care produce berea aia, nu are cultura. El are cultura sa produca berea aia, ulei, oale, pantofi. Dar el nu a citit, si daca ii dau o chestie subtila, zice eu n-o pricep, si atunci chestia aia pica din start. Lumea a evoluat in sens negativ, eu sunt printre ultimii creca din generatia mea care a trait in comunism si care au mai citit cate ceva, desi nici eu n-am mai citit nimic in ultimul timp.

Prima data cand am ajuns in Targu Jiu de la Timisoara am avut o senzatie fizica ca nu am aer. Cand te intorci in provincie si crezi ca poti rupe gura targului, te inseli. Ca nu se poate rupe gura in provincie, ca nu poti rupe gura targului, acolo toti se cunosc intre ei, aranjamentele sunt facute deja.

Tot timpul au fost firme care au cazut prin marketing, si au fost firme care s-au ridicat prin marketing. Ca sa poti face reclama tre sa stii unde sta firma, pozitionare, cresteri si descresteri de flux/clienti/produse. Trebuie vazut cu ce probleme se confrunta, marfa proasta, concurenta in crestere? Nu esti profi daca sari cu o reclama si te rogi la sfinti sa prinda la public. Criza si concurenta le poti elimina, dar marfa proasta nu poti. Deci inchipuie-ti ca lucrezi cu o fabrica de pantofi care face pantofi prosti. Nu rezolvi problema daca ii vinzi si ii dai cu crema sa fie mai luciosi. Deci si acolo trebuie lucrat. Aici tine de respectul firmei, aici nu ai nici un control. Poti face reclama sa sara aia de la ogilvy in orgasm, daca produsele sunt proaste, e egal cu zero.

Nici o firma de publicitate adevarata nu lucreaza singura, are sateliti. Firma de publicitate se bazeaza foarte mult pe partea asta de luat clienti, de vrajit prin prestanta. Si vrajeala de copywriting si de imagine. O firma de publicitate ii face clientului o imagine frumoasa, o reclama frumoasa, il face sa arate bine in fata publicului.

In publicitate iti trebuie empatie fata de client, trebuie sa te pui in mintea omului aluia, iti trebuie psihologie la greu. Asta nu numai ca iti face munca mai usoara, dar mai ales reusesti sa ii faci ce vrea el, ca slogane si reclame faci gramada, dar daca nu ii plac, dijaba.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu